Adieu E-Mehari

Datum: 06-01-2019

Nauwelijks drie jaar na de introductie wordt de Citroën E-Méhari, toen voorgesteld als de elektrische 'opvolger' van de Oer-Mehari (maar in feite een van de double chevron voorziene Bolloré), binnenkort uit productie genomen.
De vraag was te klein en naar we begrepen kon Citroën ook niet echt achter de kwaliteit staan. Bovendien heeft men waarschijnlijk elke vierkante meter productieruimte in Rennes nodig voor de C5 Aircross.
Ondanks dat de importeur in Amsterdam het model nooit heeft gevoerd, zijn er wel individuele autobedrijven die exemplaren uit Duitsland en België naar Nederland hebben gehaald. Er staan er nu zo'n tien te koop, onder andere enkele bij een grote Renault-dealer!? 
Door Europese typegoedkeuring is het krijgen van een kenteken geen bezwaar, maar verwacht niet dat uw lokale Citroëndealer er een grote kennis van heeft en u bij problemen à la minute kan helpen.

Eden
N.B. dit betreft dus NIET de Mehari Eden van de MCC, die momenteel in België en Nederland geleverd wordt. Zoals u in de vorige CitroExpert kunt lezen betreft dat een met 'n elektrische motor uitgeruste 'echte', oorspronkelijke Méhari. Bent u daarin geïnteresseerd, kijk dan op www.2cvmeharifactory.com/eden-cassis/