C4 Picasso EU-leider MPV
Datum: 19-11-2014
De in juni 2013 geïntroduceerde C4 Picasso is met 160.000 verkochte exemplaren sinds de introductie een waar Europees kassucces voor Citroën.
De voorgangers van de C4 Picasso (Xsara, C4 en C3) waren al geen winkeldochters met 3,3 miljoen verkochte exemplaren, de zeer enthousiast door de pers ontvangen C4 Picasso met de twee gedaantes (de 5-zitter en de Grand versie) is dat duidelijk ook niet. Het tweetal kreeg tal van prijzen toegekend, waaronder het prestigieuze Duitse Goldenes Lenkrad en voert de Europese verkoop-regionen aan in het MPV segment.
Filosofie
De C4 Picasso belichaamt dan ook de nieuwe filosofie van Citroën met meer design (expressieve stijl met unieke lichtsignatuur), meer comfort (interieur in loft-stijl) en meer technologie (touchpad met functies, park assist, vision 360). Dit alles in combinatie met minder gewicht (-140kg) en de nieuwste generatie zuinige motoren met geringe uitstoot (best in class Blue HDi 120 BVM6).
49% van de verkochte C4 Picasso's bestaat uit de 5-zites versie en 51% uit de Grand-versie. Bijna 2/3 van d ekopers heeft voorkeur voor het hoogste uitrustingsniveau.