Genève 2015
Datum: 04-03-2015
Op de persdag van de Salon van Genève konden we gisteren weer het nodige moois aanschouwen, mensen spreken en anderen de hand drukken.
Zo hadden we interviews met Julien Monternal (directeur Marketing en Communicatie Citroën) en Thierry Metroz (directeur Styling DS). Bent u ook benieuwd of er ooit een opvolger van de SM komt, en gaat de WR6 nu wel of niet naar het Westen komen? Lees er meer over in CitroExpert 112 (eind april, editie mei/juni 2015).
De nieuwigheden waren verder al op voorhand bekendgemaakt – ook op onze site en Facebook-pagina: een gefacelifte DS5, de aangepaste Berlingo,…
Herpositionering
Opvallend was verder de bijna vlammende voordracht van algemeen directeur Linda Jackson over de beloofde herpositionering van Citroën: een merk dat dicht bij de mensen moet staan, waar klanten zich bijna letterlijk thuis kunnen voelen. Geen kille marketingverhalen, maar waar de rijders het terechte idee hebben dat er naar hen geluisterd wordt en waar met reacties wat gedaan wordt. Een voorbeeld: de Franse site waar Citroënrijders hun opmerkingen en waardering voor de dealers kunnen weergeven – vanaf de start eind vorig jaar zijn er 6000 reacties binnengekomen, met een over het algemeen zeer hoge score voor dealers en producten: 4,5 op maximaal 5.
2e Podiumplaats voor Cactus
Het feit dat de C4 Cactus nét niet tot auto-van-het-jaar werd gekozen (1 Passat, 2 Cactus, 3 Mercedes) was vanzelfsprekend een teleurstelling – maar deze kekke Citroën heeft intussen al de nodige andere prijzen in de wacht gesleept, dus aan attentie geen gebrek.
Foto's: de DS5 matte Moon Dust, die om ’s middags 14u00 door Yves Bonnefont werd onthuld. En er stond vanzelfsprekend ook een ‘oude’ DS om het geheel binnen de juiste context te plaatsen.
WJ | Foto's Citroën
Bekijk hier de presentatie van DS op de Salon van Genève.