Succes voor de jubilaris
Datum: 02-11-2019
Sommige marketeers lijken 'het verleden' maar lastig te vinden. Gelukkig bewijzen de Citroën-verkoopcijfers van dit jaar dat het de moeite kan lonen. Want ook weer in oktober wisten de Franse dealers meer nieuwe auto's te verkopen.
Er kon een marktaandeel van 11,4% bij de personenwagens worden genoteerd. De beste verkopende is nog steeds de Citroën C3, die op de derde plaats in de top-tien staat. Maar ook de nieuwe C5 Aircross presteert boven verwachting - terwijl die verwachting al hooggespannen was. En als kers op de appelmoes: bij de lichte bedrijfswagens (Berlingo, Jumpy & Jumper) is het marktaandeel gestegen tot 16,8 %.
In het Nederlandse marktaandeel valt dit jaar ook een -zij het lichte- stijging te constateren.
Aan de overkant van Het Kanaal doen niet alleen de C3 en de C5 Aircross het goed, maar ook de C3 Aircross en C4 Cactus laten forse plussen noteren.
Aan de overkant van Het Kanaal doen niet alleen de C3 en de C5 Aircross het goed, maar ook de C3 Aircross en C4 Cactus laten forse plussen noteren.