Verkoopcijfers
Datum: 13-07-2015
De eerste zes maanden van dit jaar geven in commercieel opzicht een lichte toename van het aantal verkochte Citroëns en DS'en zien.
In Europa nam het aantal geleverde Citroëns dankzij de C4 Cactus en de C1 met 2,8% toe. Bij DS zien we een stijging van bijna 15%, mede dankzij de vernieuwde DS5.
Er is wel een kleine terugval in Zuid-Oost Azië, met name op de Chinese markt. Dit komt doordat de op de ZX gebaseerde C-Élysée uit het gamma werd gehaald, en het nieuwe model op C4-basis en de C3-XR dat verlies niet helemaal goed konden maken. DS verkoopt ter plekke wat beter dan het eerste half jaar van 2014, iets dat voornamelijk te danken is aan de DS6 SUV.
C-Élysée
In het gebied rond de Middellandse Zee noteerde men een groei van bijna 50%, te danken aan met name Turkije en Algerije - markten waar met name de C-Élysée erg populair is. Ontwikkelingen in Zuid-Amerika zijn traag, maar aan de andere kant van de wereld -in Japan- blijkt men de C4 Picasso nu echt ontdekt te hebben; er is hier een toename van 67%!
Algemeen directeur Linda Jackson meldt: "Boosted by the success of its recent launches, Citroën continued to make headway in the first half of the year with higher volumes in Europe. In China, the Citroën C3-XR SUV made an excellent market debut following its launch at the end of December. We are pursuing the worldwide repositioning we began just one year ago, as demonstrated by the Citroën Aircross concept unveiled in April. The concept reflects our ability to flout convention in all segments."
Cijfers per regio | |
China en Zuid-Oost Azië: | |
Citroën | 149.784 |
DS | 10.774 |
Europa | |
Citroën | 385.703 |
DS | 40.654 |
Eurazië | |
Citroën | 2299 |
DS | 41 |
Latijns Amerika | |
Citroën | 28.635 |
DS | 659 |
India & Pacific | |
Citroën | 2022 |
DS | 524 |
Middellandse Zee/Afrika | |
Citroën | 38.360 |
DS | 796 |
Totaal eerste zes maanden 2015 | |
Citroën | 606.803 |
DS | 53.448 |